Μικρά στιγμιότυπα γέλιου, χορό και τραγούδι από την θεατρική παράσταση Πράματα και Θάματα στο Μικρό Παλλάς.

Πράματα και Θάματα

Στο Θέατρο Μικρό Παλλάς,

  • Κριτική: Ειρήνη Μάρκου

Το θέατρο ασφυκτικά γεμάτο αποδεικνύει την τεράστια ανάγκη τελικά του κόσμου για κωμωδία. Γιατί το γέλιο λειτουργεί λυτρωτικά και ίσως, για εκείνο το δύωρο, και ιαματικά ακόμη. Είναι γεγονός, πως το κοινό γελούσε σύσσωμο, σχεδόν καθ’ όλη την διάρκεια της παράστασης. Τελικά, ίσως αυτό να είναι που μετράει.

[ATHINAIKA THEATRA]

pramata1

Το νέο έργο του Θοδωρή Αθερίδη

Δεν ξέρω πόσο νόημα έχει να περιγράψω την πλοκή της νέας κωμωδίας-σχεδόν σάτιρας, που συνέγραψε ο προσφιλής Θοδωρής Αθερίδης. Ναι, η πλοκή είναι σουρρεαλιστική, ίσως πιο περίπλοκη και από όσο θα χρειαζόταν και όμως ο θεατής την παρακαλουθεί αβίαστα. Ίσως γιατί το κύριο μέλημά του δεν είναι η άμεση κατανόηση, αλλά η πηγαία απόλαυση των ερμηνειών, αυτού που φαίνεται να γεννάται εκείνη την στιγμή επί σκηνής κι ας δημιουργεί ερωτηματικά. Στο τέλος της παράστασης εξάλλου, όλα τα κομματάκια του παζλ θα έχουν μπει στην θέση τους. Και ίσως το τελευταίο κομμάτι, να μην ήταν και απαραίτητο: μπορεί να απαλύνει την αίσθηση του εφιάλτη της πραγματικότητας, μπορεί όμως και να είχε ενδιαφέρον έαν η παράσταση άφηνε τον εφιάλτη να αιωρείται. Το σίγουρο πάντως είναι πως οι χαρακτήρες που έπλασε ο συγγραφέας, που άλλοι χτίζονται λιγάκι πιο άμεσα και άλλοι λιγάκι πιο σταδιακά, ακόμα και στην υπερβολή τους τελικά θυμίζουν πως «οποιαδήποτε σχέση με πρόσωπα και καταστάσεις τελικά ολωσδιόλου δεν θα έπρεπε να είναι συμπτωματική».

pramata k thamata

Η παρακμή των πολιτικών, της αστυνομίας, η χειραγώγηση του κόσμου από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η κατασκευή στοιχείων και παγίδευση αθώων, είναι μεν σίγουρα όχημα προβληματισμού, αλλά πρωταρχικό μέλημα του συγγραφέα-σκηνοθέτη δεν είναι ούτε να ηθικολογήσει, ούτε να γίνει διδακτικός, ούτε να κατονομάσει πρόσωπα και καταστάσεις: διογκώνοντας λιγάκι την παράνοια και την παρακμή, καθώς και την τρέλλα της σημερινής (αλλά ίσως και παντοτινής) Ελλάδας, πλάθει ήρωες άκρως διαφορετικούς και διαλέγει τους πιο ταιριαστούς συνεργάτες, παραδίδοντας στο κοινό μία γενναιόδωρη κωμωδία, που την σερβίρει ανάλαφρα, παρά τα υφέρποντα «καμπανάκια» των μηνυμάτων της.

Παράσταση – Συντελεστές

Ο Γιάννης Ζουγανέλης είναι ένας θαυματοποιός, σαν αυτούς τους περιπλανώμενους του παλιού καιρού, που φέρνει στην σκηνή την κομπανία του για να μας εξιστορήσουν μια ιδιαίτερη ιστορία: πώς γνωρίστηκαν και βρέθηκαν όλοι μαζί, να περιφέρουν την παράστασή τους ως υπενθύμιση των παθημάτων τους. Ο ηθοποιός αυτοσχεδιάζει με το κοινό με απίστευτη ευκολία και ευστοχία. Το αστείρευτο κωμικό του ταμπεραμέντο το αξιοποιεί στο έπακρο και είναι ιδανικός στον ρόλο του ανθρώπου που καθοδηγεί το κοινό ανάμεσα στα μονοπότια της περίπλοκης ιστορίας. Εξάλλου, κατέχει τα μυστικά για το θαύμα της κωμωδίας όσο λίγοι άνθρωποι στον χώρο.

Ο Λευτέρης Ελευθερίου έλαμψε στον ρόλο του Αλβανού. Η ερμηνεία του ξεπερνάει κατά πολύ τον χαρακτηρισμό απολαυστική και περνάει σε μία άλλη σφαίρα, με κάθε ατάκα να καταθέτει άλλο ένα κομμάτι της κωμικής του διάνοιας! Ο Θοδωρής Αθερίδης γνωρίζει πως σε μία παράσταση σημασία έχει η επίτευξη ισορροπίας ανάμεσα σε χαρακτήρες με διαφορετικές ενέργειες κι έτσι κρατάει για τον εαυτό του μια πιο εσωστρεφή και –εξωτερικά ήπιων τόνων– ερμηνεία, δικαιώνοντας τον πιο ρεαλιστικό –εκ γραφής– χαρακτήρα του έργου. Η χημεία του με την εκθαμβωτική Ιωάννα Τριανταφυλλίδου προσθέτει και την στοιχειώδη δόση ρομαντισμού, που όλοι αναζητούμε στην ζωή, αλλά και στα παραμύθια. Η νεαρή ηθοποιός διαχειρίζεται με μεγάλο μέτρο και συνέπεια τον ρόλο της μυστηριώδους γυναίκας-κλειδιού, αποδεικνύοντας ότι γνωρίζει να ελίσσεται εξίσου και στις κωμικές, αλλά και στις σοβαρές στιγμές του έργου. Η Νάντια Κοντογεώργη στον ρόλο της Αδαμαντίας αναπτύσσει μια εκρηκτικά κωμική χημεία με τον Ζουγανέλη αλλά και με το κοινό, υπονομεύοντας την παράσταση, τους συμπαίκτες της, τον εαυτό της -όταν αυτό χρειάζεται- και κρατώντας έναν εξαιρετικά απαιτητικό ρόλο, με τρομαχτική λεπτομέρεια, φυσικότητα και αμεσότητα. Τέλος, ο Γιάννης Μπισμπικόπουλος είναι πολύ καλός ως ο πιο μποέμ τύπος της παρέας και το αντίπαλον δέος στον Αλβανό.

Μια εξαιρετικά δεμένη ομάδα που υπόσχεται αστείρευτο γέλιο με πολλές δόσεις τρέλλας και απαστράπτουσες ερμηνείες.

Συντελεστέςpramata kai thamata

Κείμενο – Σκηνοθεσία: Θοδωρής Αθερίδης

Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή

Κοστούμια: Νικολέττα Παναγιώτου

Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας

Μουσική επιμέλεια: Θοδωρής Αθερίδης
Βοηθός σκηνοθέτη: Αλίνα Κοτσοβούλου

Φωτογραφίες παράστασης: Γιώργος Καβαλλιεράκης

Executive producer: Παναγιώτης Τρύφων

Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Ζουγανέλης, Θοδωρής Αθερίδης, Λευτέρης Ελευθερίου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Νάντια Κοντογεώργη, Γιάννης Μπισμπικόπουλος

Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων: pramata k thamata1

Τετάρτη 20:00
Πέμπτη 21:00
Παρασκευή 21:00 (λαϊκή)

Σάββατο 18:00 (λαϊκή), 21:00
Κυριακή 18:00, 21:00

Τιμές:

20€ (γενική είσοδος),

17€ (λαϊκή), 15€ (φοιτητικό), 10€ (ανέργων)

Μικρό Παλλάς, Αμερικής 2 & Στοά Σπυρομήλιου, Τ. 210 3210025

Ειρήνη Μάρκου για το mytheatro.gr


Διαφήμιση στο Ιντερνετ στο Facebook στο Google Adwords

Διαφήμιση Γρήγορα Εύκολα και Οικονομικά Δείτε Πως!


Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε;

Γράψτε το σχόλιο σας για όσα διαβάσατε παραπάνω. Θα χαρούμε να ακούσουμε ότι έχετε να πείτε, γράψτε σε Ελληνικά και σε Greeklish όπως σας βολεύει. Μην ξεχνάτε επίσης ότι μπορείτε να αφήσετε και την κριτική σας για παραστάσεις που έχετε δει  στις Κριτικές Θεάτρου 


 

,

No comments yet.

Αφήστε μια απάντηση