Οι ερμηνείες που ξεχωρίσαμε για τη θεατρική σεζόν 2018-2019

Η θεατρική σεζόν 2018-2019 φτάνει στο τέλος της, ανοίγοντας το δρόμο για το πολύ ενδιαφέρον, όπως αναμένεται, θεατρικό καλοκαίρι σε Αθήνα και Επίδαυρο. Η σεζόν χαρακτηρίστηκε από πολλές παραγωγές που γνώρισαν μεγάλη επιτυχία από την αρχή της χειμερινής περιόδου ή παραγωγές που ξεκίνησαν στο δεύτερο μισό της, μικρής ή μεγάλης κλίμακας αλλά σε κάθε περίπτωση με κοινό παρονομαστή ότι ξεχώρισαν και συζητήθηκαν από κοινό και κριτικούς. Εμείς, καθώς είθισται, επιλέξαμε τις ερμηνείες που ξεχώρισαν, πάντα φυσικά με την υποσημείωση ότι μέσα σε έναν εξαντλητικά τεράστιο θεατρικό χάρτη, θα θέλαμε να έχουμε δει ακόμα περισσότερες παραστάσεις.

Κείμενο Κάτια Σωτηρίου

 

masterclass nafpliotou

1. Μαρία Ναυπλιώτου – Masterclass. Η Μαρία Ναυπλιώτου ως Κάλλας, στην παράσταση του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου μας χάρισε μια ερμηνεία ζωής. Είχαμε την αίσθηση παρακολουθώντας την ότι η σκηνή καλυπτόταν από ένα πέπλο χάρης, πάθους, πνευματικότητας, σπαραγμού και ομορφιάς. Σπουδαία, συνταρακτική ερμηνεία.

2. Έφη Σταμούλη – Σωτηρία με λένε. Η Έφη Σταμούλη ως Μπέλλου έφερε επί σκηνής την μορφή της μεγάλης ρεμπέτισσας, σκιαγράφησε την ψυχή της, έζησε τον σπαραγμό της και μας μετέφερε το παράπονο και την αλήθεια της, σε μια ερμηνεία που υπερβαίνει το κείμενο.

3. Αθηνά Τσιλύρα – Βάσσα. Η Αθηνά Τσιλύρα στο κλείσιμο της χρονιάς ερμήνευσε τη Βάσσα, στην παράσταση του Ένκε Φεζολλάρι στο θέατρο Vault, παίζοντας με κάθε ίνα του προσώπου της, σε ένα ρεσιτάλ υποκριτικής φυσικότητας και τεχνικής αρτιότητας.

4. Μιχάλης Συριόπουλος – Η Αρχή του Αρχιμήδη. Ο  Μιχάλης Συριόπουλος, ο βραβευμένος με το φετινό βραβείο «Δημήτρης Χορν», ερμήνευσε τον Τζόρντι, στην παράσταση του Βασίλη Μαυρογεωργίου με πλουραλισμό και εναλλαγή συναισθημάτων, σε μια από τις πιο πολυσυζητημένες ερμηνείες της χρονιάς.

papapavlou strindberg

5. Γιώργος Παπαπαύλου – Αποθέωση της τρέλας Ο Γιώργος Παπαπαύλου, στην παράσταση του Κωνσταντίνου Χατζή, έπλασε έναν Αξελ μανιώδη, γεμάτο αγωνία, αλλά και θανάσιμη κτητικότητα όπου συναίσθημα, λόγος και κίνηση ισορροπούν θεσπέσια, σε μια ερμηνεία υψηλού επιπέδου.

6. Ένκε Φεζολλάρι – Παζολίνι Ο Ένκε Φεζολλάρι στο τέλος του 2018 σε μια φρενήρη, συνταρακτική ερμηνεία μας έφερε αντιμέτωπους με το λόγο και τη σκέψη ενός από τους μεγαλύτερους σκηνοθέτες της Ευρώπης, σε μια εξαίσια παράσταση σκηνοθετημένη από την Αγγελική Καρυστινού

tsouris

7. Γιώργης Τσουρής – 170 τετραγωνικά – Moonwalk. Ο Γιωργής Τσουρής ξεχώρισε όχι μόνο για την οξύτητα της γραφής του, αλλά και για μια ερμηνεία σαρωτική ελληνικής μικροαστικής τρέλας στην παράσταση που σκηνοθέτησε ο Γιώργος Παλούμπης.

8. Νίκος Κουρής- Κωμωδία των Παρεξηγήσεων – Η Γίδα. Ο Νίκος Κουρής τόσο στην παράσταση της Κατερίνας Ευαγγελάτου όσο και του Νικορέστη Χανιωτάκη απέδειξε ότι εξελίσσεται σε έναν ηθοποιό εξαιρετικής τεχνικής, πολύτιμο εργαλείο σε παραστάσεις υψηλών απαιτήσεων.

9. Μάνος Καρατζογιάννης – Φυλές. Ο Μάνος Καρατζογιάννης στην παράσταση του Τάκη Τζαμαργιά, ήταν εντυπωσιακά ρεαλιστικός στο ρόλο του κωφάλαλου ήρωα, με εσωτερική αλήθεια και συναισθηματική συνέχεια σε μια ερμηνεία μεγάλου ψυχολογικού βάθους.

10. Μαίρη Μηνά  – Με λένε ΄Εμμα. Η Μαίρη Μηνά συστήθηκε στο κοινό με μια από τις πιο αξιοπρόσεκτες ερμηνείες της χρονιάς, με την παράσταση της Ελένης Σκότη και την ερμηνεία της Μηνά να περνούν από στόμα σε στόμα στο αθηναϊκό κοινό.

+1 Φιλαρέτη Κομνηνού – Αρίστος:  ‘Οσοι επιλέξαμε να ανέβουμε στη Θεσσαλονίκη για να δούμε και εκεί τον Αρίστο, είχαμε την τύχη να δούμε την Φιλαρέτη Κομνηνού, στην παράσταση του Γιώργου Παπαγεωργίου, να ερμηνεύει τη μάνα του Αρίστου με βάθος εκμυστήρευσης και την λαϊκή τραγουδίστρια Σύλβα με βιωματική θέρμη και την εκφραστικότητα ψυχοσωματικού πορτρέτου.

 

 

  • 1.4K
  •  
  •  
  •  

Σχολιάστε