fbpx

Η μέθοδος Γκρόνχολμ

Βαθμολογία Επισκεπτών: 5

στο Θέατρο Αμιράλ

  • Κριτική: Ειρήνη Μάρκου. Φωτογραφίες και Βίντεο mytheatro.gr

Ένα από τα πιο δυνατά σύγχρονα έργα, «Η μέθοδος Γκρόνχολμ» του Καταλανού Jordi Galceran, παρουσιάζεται στο Θέατρο Αμιράλ σε σκηνοθεσία Θανάση Θεολόγη. Μία παράσταση σφιχτού ρυθμού, γεμάτη ανατροπές και μαύρο χιούμορ, που διασκεδάζει όσο και προβληματίζει.

Το έργο

Το έργο, γραμμένο το 2003, έγινε άμεσα τεράστια επιτυχία στην Ισπανία και γρήγορα προκάλεσε αίσθηση παγκοσμίως. Και όχι άδικα. Πρόκειται για ένα κείμενο με λόγο λαγαρό, κοφτερό διάλογο, ευφυές χιούμορ, τέσσερις εξαιρετικούς χαρακτήρες, έναν αέρα μυστηρίου και μία πλοκή γεμάτη εκπλήξεις και ανατροπές. Πραγματεύεται τις μεθόδους που επιστρατεύουν οι μεγάλες πολυεθνικές στις προσλήψεις νέου προσωπικού, ειδικά υψηλόβαθμων θέσεων.

methodos Gronholm

Το έργο ανοίγει με έναν φανερό φιλόδοξο άντρα, που περιμένει να δώσει την τελική του συνέντευξη για την δουλειά των ονείρων του: Διευθυντής στο Τμήμα Marketing μιας κορυφαίας πολυεθνικής. Σύντομα όμως θα διαπιστώσει πως δεν είναι ο μόνος υποψήφιος, καθώς στην ίδια αίθουσα θα καταφτάσουν ένας φαινομενικά αφελής και πρόσχαρος άντρας, μία σκληρή και ανταγωνιστική γυναίκα και ένας σοβαρός, δυναμικός άντρας, ο οποίος τυγχάνει να υπήρξε συμφοιτητής με την γυναίκα. Η εταιρεία θα τους υποβάλλει σε μία σειρά από δοκιμασίες, μερικές στοχευμένες προς κάποιον από τους υποψήφιους και άλλες ανοιχτές προς όλους, δοκιμασίες που γίνονται ολοένα και πιο σουρρεαλιστικές και δεν φαίνεται να σχετίζονται με τις γνώσεις και τα επαγγελματικά προσόντα των υποψηφίων ούτε με τις συγκεκριμένες αρμοδιότητες της θέσης που διεκδικούν. Όσο περνάει η ώρα, ο ανταγωνισμός αυξάνεται, οι ισορροπίες και οι συμμαχίες αλλάζουν διαρκώς, οι μάσκες πέφτουν, η ευγένεια χάνεται και τα μαχαίρια ακονίζονται. Μέχρι να φτάσουμε στο φινάλε, που μετά από μία συνεχή σειρά εκπλήξεων, είναι ένα από τα πιο δυνατά φινάλε που έχουμε δει στο σύγχρονο θεάτρο.

DSC_1963

Ακόμα πιο σοκαριστικό είναι το γεγονός πως το έργο είναι εμπνευσμένο από πραγματικά γεγονότα, καθώς οι δοκιμασίες που παρουσιάζονται στο έγο ομοιάζουν τεχνικές επιλογής προσωπικού που έχουν καταγραφεί σε πραγματικές έρευνες. Η ιδέα μάλιστα του έργου γεννήθηκε μετά από ένα σχετικό περιστατικό: σε έναν κάδο απορριμάτων στην Βαρκελώνη βρέθηκε ένα απόρρητο αρχείο, που περιελάμβανε έγγραφα από έναν υπάλληλο του τμήματος προσωπικού, ο οποίος έκρινε τους υποψήφιους εργαζομένους με υβριστικά, προσωπικά σχόλια, που δεν είχαν καμμία σχέση με την αποδοτικότητα και την καταλληλότητά τους για την θέση.

Η παράσταση

Η σκηνοθεσία του Θανάση Θεολόγη είναι εύρυθμη και πυκνή, επιτρέποντας στις κωμικές πινελιές του έργου να έρθουν στην επιφάνεια και διατηρώντας σε όλη την διάρκεια του έργου ζωντανή μια αύρα μυστηρίου που κρατάει αμείωτη την προσοχή του θεατή. Χρησιμοποιώντας ένα εντελώς μινιμαλιστικό και ψυχρό (όπως αρμόζει στην περίσταση) σκηνικό, (Μιχάλης Σδούγκος), ο σκηνοθέτης επικεντρώθηκε στις ερμηνείες των ηθοποιών, που τους καθοδήγησε με μέτρο και συνέπεια.

Οι ερμηνείες των ηθοποιών αλληλοσυμπληρώνουν την εικόνα του έργου, καθώς γενναιόδωρα αφήνει ο ένας στον άλλον χώρο για να λάμψει την στιγμή που πρέπει, υπηρετώντας ευλαβικά το κείμενο και δημιουργώντας ενδιαφέρουσες σκηνικά αντιθέσεις. Ο Όθων Μεταξάς υποδύεται με πειστικότητα τον φιλόδοξο, αυτάρεσκο, κυνικό τύπο, που δεν σταματάει μπροστά σε τίποτα μέχρι να πετύχει τον στόχο του. Τις κωμικές ανάσες του έργου προσφέρει αβίαστα και με επιτυχία ο Αντώνης Καλογήρου, ενώ ψυχρή σαν πάγος –καθώς όφειλε– η Ιωάννα Δελάκου, στον ρόλο της γυναίκας που αν θέλει να πετύχει σε ένα αντροκρατούμενο περιβάλλον πρέπει να μάθει να φιμώνει κάθε συναισθηματισμό και σχεδόν να απαρνηθεί το φύλο της. Στιβαρή και μεστή η παρουσία του Στέλιου Καλαθά που επέδειξε γνήσια σκηνική ειλικρίνεια και απέφυγε κάθε είδους υπερβολή.

DSC_1946

Μία παράσταση που μπορεί να μην είναι υποκριτικά η αποκάλυψη που συναντήσαμε λίγα χρόνια νωρίτερα στην εκδοχή του Διαγόρα Χρονόπουλου στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης, παρόλ’ αυτά στηρίζει με σοβαρότητα ένα εξαιρετικό κείμενο, κρατώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του θεατή.

Ειρήνη Μάρκου για το mytheatro.gr

DSC_1988

Συντελεστές

Μετάφραση: Τζέλα Αυλωνίτη, Θάνος ΡοδίτηςDSC_1957
Σκηνοθεσία: Θανάσης Θεολόγης
Σκηνικά: Μιχάλης Σδούγκος
Κοστούμια: Evi Lee
Βοηθός σκηνοθέτη: Ηλέκτρα Θεολόγη

Παίζουν οι ηθοποιοί:
Όθων Μεταξάς, Στέλιος Καλαθάς, Ιωάννα Δελάκου, Αντώνης Καλογήρου
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Πέμπτη 21:15
Παρασκευή 21:15
Σάββατο 18:15(λαϊκή) & 21:15
Κυριακή 20:00

Τιμές εισιτηρίων: DSC_1976
Πλατεία: 16 ευρώ
Λαϊκή, φοιτητικό: 12 ευρώ

Διάρκεια: 105’

Θέατρο ΑΜΙΡΑΛ Αμερικής 10 Αθήνα Τηλ. 210.363.9385, 210.360.6192

Το mytheatro.gr παρακολούθησε την παράσταση στις 11-1-2015 και σας παρουσιάζει αποκλειστικά μικρά στιγμιότυπα βίντεο και φωτογραφίες των πρωταγωνιστών. Δείτε περισσότερες  Φωτογραφίες και σε μεγάλη ανάλυση στο facebook.com/mytheatro

 

5 σκέψεις στο “Η μέθοδος Γκρόνχολμ”

  1. 5

    Τέσσερις ηθοποιοί που ζωγραφίζουν επί σκηνής και μας δίνουν ως αποτέλεσμα ένα αριστούργημα! Ο Στέλιος Καλαθάς που τον ζούμε και μέσα από τις ομάδες, αποδυκνείει πως ένας άνθρωπος μπορεί να συνδυάσει την επαγγελματική αρτιότητα με την αρτιότητα του χαρακτήρα του! Πολλά LIKE και στους τέσσερις!!!!

    Απάντηση
  2. 5

    Και όντως είναι ένα πολύ δυνατό έργο με δυνατές ερμηνείες που σε τοποθετούν στο επίκεντρο της πλοκής ξεχνώντας εντελώς ως θεατής τον περιβάλλοντα χώρο! Ιδιαίτερα εντυπωσιακός ο Στέλιος Καλαθάς που ο δικός του ρόλος πρέπει να περάσει τον θεατή μέσα από ανατροπές και ιδιαίτερες έννοιες! Και το κάνει εξαιρετικά!

    Απάντηση

Γράψτε απάντηση στο Nikos Labos Ακύρωση απάντησης

Θέατρο - mytheatro.gr