Ειρήνη Κανακάκη

Αποκλειστική της συνέντευξη στο mytheatro.gr.

Ειρήνη Κανακάκη – Η μεταμόρφωση είναι κομμάτι της ηδονής της υποκριτικής

Ειρήνη Κανακάκη – Την περίοδο κρίσης, θα πρότεινα να την δούμε ως μια ευκαιρία αντίστασης και δράσης και όχι γκρίνιας, αποστασιοποίησης και απάθειας

  • Ξέρεις κάθε φορά που κάνω μια συνέντευξη πάντα κοιτάω όσες περισσότερες πληροφορίες μπορώ να έχω για το άτομο που θα έχω απέναντι μου και που θα μιλήσω μαζί του. Αυτό όμως που βλέπω με σένα είναι ότι έχεις κάνει πολλά – Πτυχιούχος: Νομικής Σχολής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Δραματικής Σχολής Αθηνών, Αtelier Υποκριτικής και Θεατρικών Σπουδών Κέντρο Λαϊκού Θεάτρου, Σεμινάρια : Υποκριτικής Φωνητικής και Χορού. Γλώσσες Αγγλικά καλά Γαλλικά. Ακόμα βλέπω ότι είσαι συγγραφέας που έχεις γράψει πολλά βιβλία. Όμως εσύ, με τόσες σπουδές που έχεις κάνει, προτίμησες να ασχοληθείς με την συγγραφή βιβλίων και γενικά με τον καλλιτεχνικό χώρο, ένα χώρο που στις μέρες μας περνάει μεγάλη κρίση και μάλλον μεγαλύτερη από όλα τα άλλα που έχεις σπουδάσει. Νομική για παράδειγμα, θα μπορούσες να ήσουν μια καλή δικηγόρος, η μια καλή καθηγήτρια Αγγλικών .
Ειρήνη Κανακάκη

Ειρήνη Κανακάκη

Ε.K-   Μοιάζω να είμαι ένας διασπασμένος άνθρωπος επαγγελματικά… Συγγραφέας, ηθοποιός, σκηνοθέτης, επιμελήτρια κειμένων, δασκάλα και τελευταία και πάλι φοιτήτρια με δεδομένο, ότι τρέχω τη διδακτορική διατριβή μου… Όμως, αν δει κανείς λίγο πιο προσεκτικά όλες οι δραστηριότητες μου αυτές επικοινωνούν μεταξύ τους. Έτσι κόντρα στο πνεύμα της εποχής μας, που πρεσβεύει τη στείρα εξειδίκευση, αντιπροτείνω δράση και προσπάθεια ολοκληρωμένη στον κόσμο των γραμμάτων και της τέχνης. Ειλικρινά λοιπόν, δεν μπορώ να ξεχωρίσω ένα απ’ όλα γιατί στην πραγματικότητα αποτελούν μέρος ενός όλου.

  •  Συγγραφέας και σκηνοθέτης  του Yes manity,  μια παράσταση που παίζει για λίγες παραστάσεις στον Πολυχώρο Τέχνης Αλεξάνδρεια. Όταν ο Έρωτας μπαίνει από την πόρτα, η Λογική δραπετεύει από το Παράθυρο. Λένε ότι για να γράψεις ένα έργο που ένα από τα θέματα του είναι και ο έρωτας, πρέπει να έχεις ζήσει και τον έρωτα σε όλο του το μεγαλείο. Τι λες εσύ για αυτό? 

Ε.K –  Το Yes manity έχει δύο άξονες, ο ένας είναι, ο καρμικός έρωτας, ο άλλος τα άλλοθι μας απέναντι στη συλλογική και ατομική ευθύνη κι επιλογή και τις συνέπειές τους σε ένα υποθετικό εφιαλτικό μέλλον. Ως γραφιάς, φαντάζομαι και ταυτόχρονα πατάω στο ρεαλισμό και το βίωμα… Άρα έχει υπάρξει και καταστροφικός καρμικός έρωτας στο παρελθόν μου και έχω υποστεί πολιτική βία…

YES MANITY

YES MANITY

  • Αν σου έδινα ένα μαγικό ραβδάκι και σου έλεγα ότι με αυτό μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο, τι θα έκανες με αυτό? 

Ε.K- – Μαγικό ραβδάκι; Μα έχω ήδη δύο και μάλιστα δεν είναι ραβδάκια αλλά κοντάρια, την πένα μου και τη διαρκή αναζήτηση της γνώσης και της αλήθειας. Αυτά είναι τα μόνα που μπορούν και συμβάλλουν στην όποια αλλαγή. Έτσι ήταν, έτσι παραμένει.

  • Μίλησε μας λίγο για το βιβλίο σου που κυκλοφόρησε αυτή την εβδομάδα <Γυναίκες που δεν υπήρξαν ποτέ?> 

Ε.K-  Οι Γυναίκες που δεν υπήρξαν ποτέ… Μια ιδέα που παλεύω από το 1994 και ολοκληρώθηκε σε 2 γλώσσες και 4 μορφές το 2006 και τώρα ξαναδουλεύτηκε στη μορφή της νουβέλας. Πρόκειται για έναν άχρονο κόσμο και μια φυλή γυναικών που κάποιο μέλος του σώματός τους καταλήγει σε λεπίδα… Οι άνδρες εκτρέφονται μόνον για αναπαραγωγή. Δεν υπάρχει το «Σ’ αγαπώ» ή το φιλί. Σ’ αυτόν τον γκρίζο, κοφτερό μητριαρχικό κόσμο συμβαίνει η ανατροπή. Παρακολουθούμε τη γέννηση του πρώτου ζευγαριού που ερωτεύεται… Το σημαντικό είναι ότι με αυτήν τη δουλειά θα αποπειραθούμε στη σεναριακή μορφή της μία έξοδο στο εξωτερικό.

  • Είσαι μια πολύ όμορφη κοπέλα, αν θα έπρεπε να παίξεις στο θέατρο μια γιαγιά θα το έκανες, και στα πιο λαϊκά θα τσαλακωνόσουν για ένα ρόλο?

Ε.K- Εννοείται η μεταμόρφωση είναι κομμάτι της ηδονής της υποκριτικής, θα έκανα το οτιδήποτε… Μάλιστα φέτος το χειμώνα μάλλον θα συμμετέχω σε μια παράσταση που θα κρατώ τους ανδρικούς ρόλους. Ευχαριστώ πάντως για το κομπλιμέντο σας.

Μίλησε μας για τους συνεργάτες σου που έχεις δίπλα σου αυτό τον καιρό. Και δεν ήταν κομπλιμέντο το εννοούσα…

Ε.K-Κι εγώ αντιστοίχως για την Χριστίνα Γερογιάννη και τον Δημήτρη Νικολόπουλο, που παίζουν στην παράσταση μόνο άπειρα κομπλιμέντα και τα καλύτερα έχω να πω για το ήθος τους, τη διάνοιά τους, τη γενναιοδωρία τους και το ταλέντο τους. Είμαι βαθύτατα υποχρεωμένη και βέβαιη πως αν εκείνοι το θελήσουν θα ξανασυνεργαστούμε. Όσο για το Σάκη Τσιλίκη είναι χρόνια φίλος και μικρή εγώ να μιλήσω για το ταλέντο και την πορεία του. Με τίμησε με την μουσική του. Το ίδιο ισχύει και για τον Άκη Σιμάτο που δεν είναι μόνο το ταλέντο αλλά η ασφάλεια που σου εμπνέει και αποδεικνύει διαρκώς. Όσο για το Ζαχαρία Ρόχα μόνιμο δάσκαλο και παραστάτη σε κάθε μου βήμα έχει τον απόλυτο σεβασμό και την αγάπη μου… Τελικά όλη η ομάδα του Yesmanity αποτελεί ευλογία όπως και η φιλοξενία του Βασίλη Βλάχου στον Πολυχώρο Αλεξάνδρεια. Όπως επίσης τυχερή συγκυρία ήταν η συνεργασία με τον εκδοτικό οίκο ΕΝΤΥΠΟΙΣ και ιδιαιτέρως τον Χρήστο Μωραΐτη που ανέλαβε την έκδοση των «γυναικών μου» για να υπάρξουν επιτέλους μετά από τόσα χρόνια προετοιμασίας τους…

  • Τα μελλοντικά σου σχέδια ποια είναι?

Ε.K- Το πρόγραμμα της επόμενης χρονιάς είναι αρκετά φορτωμένο με πολλές προτάσεις και προσωπικά projects, επειδή όμως δεν είναι απολύτως φιξαρισμένο, θα προτιμούσα να μιλήσω πιο συγκεκριμένα, όταν πράγματι θα οδεύουν προς την υλοποίησή τους.

  • Θέλετε να συμπληρώσετε κάτι? 

Ε.K- Αυτό που τέλος νιώθω την ανάγκη να πω είναι ότι αυτήν την περίοδο κρίσης, θα πρότεινα να την δούμε ως μια ευκαιρία αντίστασης και δράσης και όχι γκρίνιας, αποστασιοποίησης και απάθειας. Για τους ανθρώπους μάλιστα των τεχνών και των γραμμάτων νομίζω ότι δεν τίθεται καν θέμα επιλογής, αλλά ευθύνης και υποχρέωσης.


Διαφήμιση στο Ιντερνετ στο Facebook στο Google Adwords

Διαφήμιση Γρήγορα Εύκολα και Οικονομικά Δείτε Πως!


Σας άρεσε αυτό που διαβάσατε;

Γράψτε το σχόλιο σας για όσα διαβάσατε παραπάνω. Θα χαρούμε να ακούσουμε ότι έχετε να πείτε, γράψτε σε Ελληνικά και σε Greeklish όπως σας βολεύει. Μην ξεχνάτε επίσης ότι μπορείτε να αφήσετε και την κριτική σας για παραστάσεις που έχετε δει  στις Κριτικές Θεάτρου 


 

No comments yet.

Αφήστε μια απάντηση