fbpx

«Φόνισσα»: Κυκλοφόρησε το teaser της πολυαναμενόμενης ταινίας

Κυκλοφόρησε το πρώτο teaser trailer της κινηματογραφικής παραγωγής «Φόνισσα» της Tanweer Productions, σε συμπαραγωγή με τη View Master Films, με τις Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και Μαρία Πρωτόπαππα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους.

Τα γυρίσματα για την κινηματογραφική μεταφορά της Φόνισσας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία της Εύας Νάθενα και σενάριο της Κατερίνας Μπέη, ξεκίνησαν στην Αθήνα, αλλά και στα επιβλητικά τοπία της Λακωνικής Μάνης, της Κρήτης και της Σκιάθου – ιδιαίτερης πατρίδας του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη.

Μετά από 10ετή προετοιμασία, η Εύα Νάθενα στην πρώτη σκηνοθετική δουλειά της (παράλληλα υπογράφει σκηνικά και κοστούμια) διασκευάζει το εμβληματικό έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, επιχειρεί μία διείσδυση στην ψυχή της ηρωίδας του, προσεγγίζει το κοινωνικό αποτύπωμα της εποχής και δίνει στην Καρυοφυλλιά Καραμπέτη έναν ρόλο-ζωής. Οι πρώτες εικόνες της «Φόνισσας», το στιβαρό καστ και οι θετικές εντυπώσεις της παραγωγής, μας γεμίζουν προσδοκίες για τη συνέχεια.

Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους συναντάμε την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη και τη Μαρία Πρωτόπαππα. Η Έλενα Τοπαλίδου, η Πηνελόπη Τσιλίκα, η Γεωργιάννα Νταλάρα, η Νίκη Παπανδρέου, ο Χρήστος Στέργιογλου, ο Στάθης Σταμουλακάτος και ο Δημήτρης Ήμελλος απαρτίζουν το cast της ταινίας.

Η ταινία θα προβληθεί τον Νοέμβριο στους κινηματογράφους.

Σε ένα δυστοπικό νησί της Ελλάδας γύρω στο 1900, η Χαδούλα , χήρα- Ιωάννου Φράγκου είναι μια γυναίκα που έχει μάθει να επιβιώνει στην ανδροκρατούμενη, πατριαρχική κοινωνία υπηρετώντας αυτό που της πέρασε η μητέρα της – μια σκυτάλη δύσκολη, που διαιωνίζει την υποτίμηση και την κατώτερη μοίρα της γυναίκας.

Η Χαδούλα επαναστατεί μέσα της και αυτό δε θα αργήσει να συμβεί και προς τα έξω. Θύματα του ξεσπάσματός της γίνονται τα μικρά κορίτσια του νησιού, τα οποία απαλλάσσει από το κοινωνικό και οικονομικό φορτίο που η ύπαρξη τους επιφέρει, αφαιρώντας τους τη ζωή.

Οι πράξεις της κάποια στιγμή αυτονομούνται και τη φέρνουν αντιμέτωπη με το νόμο. Εγκαταλείπει το σπίτι της και πάει στο καταφύγιο της που είναι η φύση. Όμως στη πραγματικότητα όσο και αν η ηθική της της υπαγορεύει πως καλά έπραξε όσα έπραξε , το χρόνιο τραύμα της την ακολουθεί παντού. Το τέλος έρχεται σαν λύτρωση.

Σκηνοθετικό σημείωμα

«Ο Α. Παπαδιαμάντης δεν έγραψε για να αποδείξει κάτι, αλλά για να υπηρετήσει το κοινό ελληνικό αίσθημα, τον παράξενο τρόπο των Ελλήνων, αυτόν τον τρόπο που σήμερα πολεμάμε με όλες μας τις δυνάμεις, μπλεγμένοι στην άρνηση της ζωής και την αισθητικοποίηση του θανάτου. Ο άνθρωπος αυτός, δέχτηκε να σηκώσει ένα βάρος…». Χρήστος Βακαλόπουλος- Από το Χάος στο Χαρτί

Το παραπάνω απόσπασμα αποτυπώνει την πρόθεση της ταινίας.

Η ταινία αυτή δεν θα επιχειρήσει μια ποινική ή εγκληματολογική προσέγγιση. Θα εισχωρήσει στον τρόπο που ο Παπαδιαμάντης διείσδυσε στην ψυχή της ηρωίδας του- τρόπος, ως εκείνη τη στιγμή, πρωτοφανής λογοτεχνικά. Αυτός είναι 1ος βασικός άξονας της ταινίας.

Ο 2ος είναι το ιστορικό αποτύπωμα της εποχής γύρω στο 1900 – σαν κοινωνική σφυγμομέτρηση. Η ιστορία, δηλαδή αυτό που πραγματικά συνέβαινε εκείνη την εποχή, είναι αυτό που δημιούργησε μια ηρωίδα σαν τη Φόνισσα.

Για τους δύο αυτούς άξονες, τα υλικά που δανειζόμαστε -προκειμένου να βάλουμε σε μεγεθυντικό φακό αυτό το αφήγημα- είναι τρία βασικά εργαλεία: η Ιστορία, η Κοινωνιολογία και η Ψυχιατρική -και τα τρία με σημερινά δεδομένα.

Το 1ο , η Ιστορία, έχει κάνει την αποτίμηση της όσον αφορά το 2ο , δηλαδή τις κοινωνικές δομές και τη θέση της γυναίκας τότε. Και τα δύο αυτά με ψυχαναλυτικά δεδομένα φωτίζουν την βαθύτερη ρίζα της δημιουργίας αυτής της ηρωίδας, που δεν είναι απλώς επινόηση του συγγραφέα της, αλλά μια αληθινή ηρωίδα λαϊκής τραγωδίας- και ως τέτοια θα την αναπαραστήσει η ταινία.

Το μητρικό στοιχείο στην ταινία (αυτό που λέμε σκυτάλη της ζωής), η καταδυναστευτική συνεξάρτηση στη σχέση μάνας-κόρης συνλειτουργεί ως αίτιο των φόνων και όσων διαδραματίζονται.

Η θεσμοθετημένη προίκα για τις κόρες καταργήθηκε στην Ελλάδα το 1983. Ένα -ως σήμερα κρυμμένο μυστικό- κάλυπτε τις βρεφοκτονίες των κοριτσιών.

Η ταινία επιχειρεί να το φέρει στο φως.

Εύα Νάθενα

Credits

Πρωταγωνιστούν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Μαρία Πρωτόπαππα, Έλενα Τοπαλίδου,Πηνελόπη Τσιλίκα, Γεωργιάννα Νταλάρα, Χρήστος Στέργιογλου, Στάθης Σταμουλακάτος,Δημήτρης Ήμελλος, Χριστίνα Μαξούρη, Όλγα Δαμάνη, Έρση Μαλικένζου, ΑντώνηςΤσιοτσιόπουλος, Αγορίτσα Οικονόμου, Μιχάλης Οικονόμου, Βερόνικα Δαβάκη, ΝίκηΠαπανδρέου, Μάνια Παπαδημητρίου, Μαρία Σκουλά, Γιάννης Τσορτέκης, ΓαλήνηΧατζηπασχάλη

Σκηνοθεσία – Production Design – Koστούμια: Εύα Νάθενα
Σενάριο: Κατερίνα Μπέη
Script Supervisor: Εύα Νάθενα
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Παναγιώτης Βασιλάκης
Casting: Σωτηρία Μαρίνη, Άκης Γουρζουλίδης
Μακιγιάζ: Εύη Ζαφειροπούλου
Hair Stylist: Χρόνης Τζήμος
Ήχος: Μαρίνος Αθανασόπουλος
Παραγωγοί: Διονύσης Σαμιώτης, Κώστας Λαμπρόπουλος
Παραγωγή: Tanweer Productions σε συμπαραγωγή με τη View Master Films
Συμπαραγωγός: COSMOTE TV
Διανομή: Tanweer Alliances

Σχολιάστε

Θέατρο - mytheatro.gr