fbpx

ΝΥΧΙΑΝΓΚ της Ευαγγελίας Γατσωτή – Θεατρική Κριτική

Ένα εξαιρετικό έργο το οποίο γίνεται ακόμα πιο εξαιρετικό μια και είναι γραμμένο από ένα νέο κορίτσι δέκα οκτώ χρόνων, πριν από δύο χρόνια. Ένας πραγματικά σημαντικός καρπός της Σχολής Πυροδότησης Θεατρικής Γραφής που δημιούργησε ο Δημήτρης Τάρλοου μαζί με τους συγγραφείς Βαγγέλη Χατζηγιαννίδη και Θανάση Τριαρίδη στα πλαίσια της υποστήριξης των νέων δημιουργών.

antoniadisΤο έργο

Είναι πολύ καλά γνωστό ότι υπάρχουν επαγγελματίες με τους οποίους λόγω της συχνής επαφής γίνεσαι φίλος. Η φιλιά αυτή μπορεί να εξελιχθεί σε μια μορφή ¨ψυχοθεραπείας¨ όπως γίνεται στο έργο μεταξύ της μανικιουρίστας Αργυρώς (Αλεξία Καλτσίκη) και της πελάτισσας Κάλλιας (Θάλεια Σταματέλου). Η Αργυρώ μια γυναίκα κάποιας ηλικίας είναι αισθητικός αλλά από αυτές που διαβάζουν Πάουλο Κοέλιο και που παρακολουθούν εκπομπές προσωπικής βελτίωσης, κάτι φυσικά όχι πολύ συχνό στις επαγγελματίες αυτού του κλάδου. Χωρισμένη από τον άνδρα της αλλά και απομακρυσμένη από την κόρη της βαδίζει στη ζωή αντιμετωπίζοντας τα διάφορα προβλήματα. Βιοπορίζεται από το επάγγελμα της που δεν είναι μόνο αυτό της nail artist αλλά της αισθητικού, όπως δηλώνει. Εργατική, έξυπνη, δραστήρια με εμπειρία ζωής, συμπονετική και με αγάπη για τους άλλους. Στην προκειμένη περίπτωση παρόλη την όποια αθυροστομία της με τα πολλά που λέει προσπαθεί να καλύψει τα δικά της προβλήματα παίζοντας έναν συμβουλευτικό και εξομολογητικό ρόλο. Η πελάτισσα Κάλλια σαφώς νεότερη, νευρική, προβληματισμένη θέλει κάπου να πει τα ντέρτια της, τα αίτια του θυμού της. Η συζήτηση μεταξύ τους γίνεται κατά τη διάρκεια της ονυχοπεριποίησης ανάμεσα σε προβληματισμούς ως προς την επιλογή χρώματος μανόν, για το αν θα είναι ημιμόνιμο, την τοποθέτηση των βαμμένων νυχιών στο στεγνωτικό μηχάνημα κτλ. Η διαδικασία διακόπτετε από τις εξάρσεις εκνευρισμού της Κάλλιας οι οποίες επιτείνονται από τα συνεχή τηλεφωνήματα που δέχεται. Δεν αναφέρει κάτι για αυτόν που την καλεί παρόλο που ξέρει ποιος είναι. Ο διάλογος γρήγορος, με πολύ καλά επιλεγμένες λέξεις και φράσεις αν και κάποιες στιγμές ίσως λίγο να κουράζει. Τη στιγμή όμως που αρχίζει να κουράζει ξεκινάει και η πλοκή του έργου. όπου φαίνεται ότι η σχέση των δύο γυναικών δεν είναι τυπική σχέση πελάτη με επαγγελματία αλλά μια σχέση που έχει παρελθόν και βάθος.
Πρώτα από όλα εξηγείται ο τίτλος του έργου, τα σκηνικά και τα ρούχα που φοράει η Κάλλια και που όλα έχουν σχέση με την άπω Ανατολή και τα κορεάτικα που μαθαίνει ο φίλος της καθώς και τις κάποιες λέξεις που εκείνη έχει μάθει. Η μεγάλη όμως ανατροπή προκύπτει όταν γίνεται γνωστό ότι ο φίλος είναι ετεροθαλής αδελφός της. Αδελφός από προηγούμενη σχέση του πατέρα της ο οποίος όμως δεν τον είχε υιοθετήσει δηλώνοντας τον ως παιδί αγνώστου πατρός. Τελικά μαθαίνουμε ότι ο πατέρας των δύο είχε θελήσει να τους φέρει σε επαφή για να γνωριστούν. Στο συγκεκριμένο ραντεβού δεν έρχεται ο ίδιος κάτι που έχει ως αποτέλεσμα τη γνωριμία των νέων η οποία όμως εξελίσσετε σε σχέση ερωτική. Ως αίτιο της άρνησης υιοθεσίας του γιού θεωρεί τη γνώση της εξέλιξης που δεν περίμενε καθώς και τα ψυχολογικά προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην κόρη του τα οποία του δημιουργούσαν τύψεις (για αυτό και τα τηλεφωνήματα).

Με λίγα λόγια ένα έργο που θα ήθελε να γράψει κάθε θεατρικός συγγραφέας. Με πολύ σωστή γλώσσα, καλά δομημένους χαρακτήρες, απρόσμενες ανατροπές. Ο χρόνος θα δείξει εάν πρόκειται για ένα νέο αστέρι, για ένα νέο σπουδαίο ταλέντο που θα μας πλουτίσει με πολλά ακόμα θαυμάσια έργα (και η Françoise Sagan έγραψε το περίφημο έργο της Bonjour Tristesse, που την έκανε παγκόσμια γνωστή, όταν ήταν 18 χρόνων).

Συντελεστές

Κείμενο: Ευαγγελία Γατσωτή: Σωστή γλώσσα, στρωτή γραφή με ισορροπία ανάμεσα στις έξυπνες ατάκες και την πλοκή.
Σκηνοθεσία: Ο πάντα υπέροχος Δημήτρης Τάρλοου κατορθώνει, όπως συνήθως, να βγάζει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από τις ερμηνείες των ηθοποιών του. Σκηνοθετώντας το έργο ξεκινάει από την κωμική επιφάνεια για να καταλήξει στο δραματικό υπόβαθρο.
Σκηνικά: Το σκηνικό της Θάλειας Μέλισσα απόλυτα εναρμονισμένο με το θέμα της παράστασης το ίδιο και τα πολύ επιτυχημένα Κοστούμια του Αλέξανδρου Γαρνάβου που μαζί με τους πολύ σωστούς Φωτισμούς του Αλέκου Αναστασίου δημιουργούν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα
Μουσική: Η μουσική της Κατερίνας Πολέμη συμβάλλει στην αρτιότητα της παράστασης.
Κίνηση; Κορίννα Κόκκαλη
Βοηθός ενδυματολόγου: Αλεξάνδρα-Αναστασία Φτούλη

Παίζουν

Η Αλεξία Καλτσίκη δημιουργεί μια εντελώς δική της υπέροχη ερμηνεία σε ένα έργο που βλέπουμε για πρώτη φορά. Κατά πάσα πιθανότητα θα αποτελέσει ερμηνεία αναφοράς.
Η Θάλεια Σταματέλου ανήσυχη, στα όρια της νεύρωσης, εκφράζει θαυμάσια τους προβληματισμούς της νεαρής κοπέλας που έμπλεξε χωρίς να ξέρει. Προβληματισμοί που έχουν σχέση με γονεϊκά λάθη.

Διάρκεια: 80 λεπτά, χωρίς διάλειμμα

Σχολιάστε

Θέατρο - mytheatro.gr