fbpx

Οι παραστάσεις που συνεχίζουν μετά το Πάσχα

Σε μια από τις πιο καλές θεατρικές χρονιές των τελευταίων ετών, πολλές παραγωγές που έτυχαν θετικής ανταπόκρισης ή που ήταν καλλιτεχνικά επιτυχημένες συνεχίζουν και μετά το Πάσχα . Δεύτερη ευκαιρία για όσους δεν βρήκαν εισιτήριο ή ευκαιρία να δουν παραστάσεις τον χειμώνα. Επιλέξαμε τις παραστάσεις που θα συνεχίσουν τον Απρίλιο ή τον Μάιο, ώστε να τις βάλετε και εσείς στο πρόγραμμα σας.

Η άνοδος του Αρτούρο Ούι» στο Ark

Η παράσταση φαινόμενο της φετινής σεζόν για λίγες ακόμα παραστάσεις.

Η σκηνοθεσία Μπινιάρη στην  Ανοδο του Αρτούρο Ούι ακολουθεί τους κανόνες του μπρεχτικού θεάτρου αναζωογονώντας τη λειτουργία τις με μεθοδικότητα, φαντασία, αμεσότητα και πολεμικό ρυθμό. Ο Γιώργος Χρυσοστόμου σε μια εξαιρετική στιγμή του στον επώνυμο ρόλο του έργου και μαζί του να διακρίνονται οι Γιάννης Αναστασάκης, Μιχάλης Βαλάσογλου, Κώστας Κορωναίος, Δαυίδ Μαλτέζε, Μαρία Παρασύρη, Ερρίκος Μηλιάρης.
Από τις 19 έως 30 Απριλίου

Οικόπεδα με Θέα

Ολοκληρώνονται στις 30 Απριλίου 2023 οι παραστάσεις  για το βραβευμένο με Pulitzer αριστούργημα του David Mamet «ΟΙΚΟΠΕΔΑ ΜΕ ΘΕΑ» (Glengarry Glen Ross),  σε σκηνοθεσία Νικορέστη Χανιωτάκη  στο Θέατρο Άνεσις.

…με τους Γιάννη Μπέζο, Άρη Λεμπεσόπουλο, Μάκη Παπαδημητρίου, Θανάση Κουρλαμπά, Γιάννη Δρακόπουλο, Γεράσιμο Σκαφίδα, Μάριο Μαριόλο

Στη συνέχεια, θα παρουσιαστεί το διάστημα 5-14 Μάϊου 2023, στο θέατρο ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ, στη Θεσσαλονίκη.

Το έργο, διαδραματίζεται κατά τις τελευταίες μέρες ενός διαγωνισμού, που έχει επιβληθεί από τα κεντρικά γραφεία ενός κτηματομεσιτικού γραφείου μιας μικρής αμερικανικής πόλης.

Ο Κωλόκαιρος

Το νέο έργο του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου εκτυλίσσεται σε ένα σκυλάδικο στην Ελευσίνα, την ημέρα της κηδείας της μητέρας των ιδιοκτητών, Δημήτρη και Σοφοκλή, ο οποίος εμφανίζεται ξαφνικά μετά από πέντε χρόνια απουσίας. Η ξαφνική εμφάνιση του  για την οποία δεν είναι προετοιμασμένος κανείς, φέρνει στην επιφάνεια επώδυνες αλήθειες, με τη γυναίκα του Μαρία, τραγουδίστρια του μαγαζιού, με τον κουμπάρο του Στέλιο, και τον αδερφό του. Στο σύνολο της είναι μια παράσταση με ατόφια ρεαλιστική ματιά, που προβάλλει γυμνή την κόλαση του διπόλου αλήθειας και ψέματος, τη δυσκολία που έχουν οι άνθρωποι να αποδεχθούν το ρόλο τους στην εξέλιξη της ζωής τους, να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Είναι από τις πιο αγαπημενες μας θεατρικές παραστάσεις φέτος, προλάβετε την!

«Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα» στο Εθνικό Θέατρο

Ο Γιάννης Μόσχος στην πρώτη του σκηνοθεσία μετά από καιρό επιλέγει ένα άγνωστο στην Ελλάδα έργο του Τόνι Κούσνερ – χαραγμένου στη μνήμη του αθηναϊκού κοινού από τους «Άγγελους στην Αμερική». Η άνοδος του φασισμού στη Γερμανία μέσα από τη ματιά μιας ομάδας καλλιτεχνών που ζουν στο σπαρασσόμενο Βερολίνο τροφοδοτεί το Μόσχο για να μελετήσει τις ανθρώπινες συμπεριφορές κάτω από ακραίες ιστορικές συνθήκες. Ακριβής και καλαίσθητη σκηνοθεσία που εστιάζει στις ερμηνείες των πρωταγωνιστών και δικαιώνεται: Αγορίτσα Οικονόμου, Μαρία Τσιμά, Λαέρτης Μαλκότσης, Παναγιώτης Παναγόπουλος κ.α.
Από 19 Απριλίου έως τις 14 Μαΐου

«Η μηχανή του Τούρινγκ» στο Θέατρο Βασιλάκου

@Ελίνα Γιουνανλή.

Σε μια από τις απόλυτες θεατρικές επιτυχίες των τελευταίων χρόνων εξελίχθηκε ο μονόλογος του Μπενουά Σολ για τον Άλαν Τούρινγκ: Του επιστήμονα που έσπασε τον κώδικα των Ναζί, γεγονός που στάθηκε καθοριστικό ώστε οι συμμαχικές δυνάμεις να κερδίσουν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ωστόσο, ο ρόλος του όχι μόνο αποσιωπήθηκε αλλά ο ίδιος διαπομπεύθηκε και απομονώθηκε εξαιτίας της ομοφυλοφιλίας του. Ο Ορφέας Αυγουστίδης, υπό την  καθοδήγηση του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου, ερμηνεύει τον Τούρινγκ (αλλά και όλα τα πρόσωπα του περιβάλλοντος του) κατά τις τελευταίες ημέρες της ζωής του. Το κάνει με βαθύτητα, εσωτερικότητα, ειλικρίνεια, σπουδαίες αρετές μιας ερμηνείας που αναπόφευκτα κερδίζουν το μεγάλο κοινό, παρά το θέμα της διαφορετικότητας που θέτει. ‘Συμπρωταγωνιστές’ του η μουσική της Μαρίζα Ρίζου και κυρίως το σκηνικό της ‘Ολγας Μπρούμα.
Από 19 Απριλίου έως τις 14 Μαΐου

«Έγκλημα και τιμωρία:Αθήνα» στη Στέγη

@Πηνελόπη Γερασίμου.

Ο Βασίλης Μπισμπίκης αποπειράται να μεταγράψει τον Ντοστογιέφσκι στην παράσταση «Έγκλημα και τιμωρία: Αθήνα». Ωστόσο, η κεντρική ιστορία κατά την οποία ο νεαρός φοιτητής Νομικής και ιδεολόγος Ρασκόλνικωφ δολοφονεί μια γριά τοκογλύφο εμπλουτίζεται και με άλλες εκφάνσεις του εγκλήματος.  Καλές ερμηνείες – από τους Θοδωρή Σκυφτούλη, Έρρικα Μπίγιου, Τσέζαρις Γκραουζίνις, Βασίλης Μπισμπίκης, Άννα Μάσχα, Μπέτυ Βακαλίδου – και αρκετές εύστοχες σκηνοθετικές επιλογές με κορυφαία αυτή της παράλληλης κινηματογραφικής αφήγησης.
Από 19 έως 23 Απριλίου

«Goodbye Lindita» στην Πειραιώς 260 (Εθνικό Θέατρο)

@Θεόφιλος Τσιμάς.

Ο Μάριο Μπανούσι, στην πρώτη του μεγάλης κλίμακας σκηνοθετική δουλειά (και στην δεύτερη συνολικά) επιδεικνύει μια θαυμαστή ωριμότητα σκηνοθετώντας ένα εικαστικό ποίημα για την απώλεια και το θάνατο. Αφετηρία του, μια προσωπική ιστορία, ο θάνατος της μητριάς του Lindita. Χωρίς να κάνει χρήση λόγου, ο 24χρονος Μπανούσι δημιουργεί μια σωματική αφήγηση, έμπλεη λυρικότητας που διακρίνεται επίσης για την ταπεινή εικαστική ομορφιά της, τη συγκίνηση της θρηνητικής μουσικής, την εκπληκτική (σε σημεία) κινησιολογία. Performative αλλά αξιοσημείωτες ερμηνείες από τους Χρυσή Βιδαλάκη, Μπάμπη Γαλιατσάτο, Μανταλένα Καραβάτου, Αφροδίτη Κατσαρού, Μάριο Μπανούσι, Ευτυχία Στεφάνου, Άννα Συμεωνίδου και Αλεξάνδρα Χασάνι.
Από τις 19 Απριλίου ως τις 4 Ιουνίου

«Ο Γάμος»

«Ο γάμος»

Μία από τις πιο δυνατές παραστάσεις του χειμώνα που φεύγει. Η παράσταση του έργου του Μάριου Ποντίκα «Ο Γάμος» συνεχίζει μετά το Πάσχα (από τις 21/4) την επιτυχημένη πορεία της στην Κεντρική Σκηνή του Επί Κολωνώ κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 21.15 και κάθε Κυριακή στις 18.15, έως 14/5. Στον νέο αυτόν κύκλο παραστάσεων την ηθοποιό Μέγκυ Σούλι θα αντικαταστήσει η ηθοποιός Ελωρίς Αλπανίδου.

Μια νεαρή κοπέλα βιάζεται και ό,τι ακολουθεί είναι οι αλλεπάλληλοι «βιασμοί» της από την οικογένεια, την κοινωνία, τους εκπροσώπους της Δικαιοσύνης. Η ίδια βρίσκεται «καθηλωμένη» σε όλη τη διάρκεια του έργου, αμέτοχη και ανυπεράσπιστη, ενώ παρακολουθούμε όλους τους ανθρώπους γύρω της να έχουν λόγο και άποψη γι’ αυτό που της συνέβη και δικαιώματα πάνω στο σώμα της, που γίνεται ένα πεδίο συγκρούσεων. Η υποκρισία οδηγεί στη συμβιβαστική λύση του γάμου της με τον βιαστή της και την ίδια στην αυτοπυρπόληση.

Τυλιγμένη ολόκληρη σε επιδέσμους λόγω των καθολικών εγκαυμάτων, παραμένει βουβή μέχρι τέλους στην αίθουσα δικαστηρίου, αρνούμενη να ενδώσει σε οποιαδήποτε συναινετική συμμετοχή της και γίνεται το τραγικό σύμβολο της αξιοπρέπειας απέναντι σε κάθε είδους βιασμό. Παίζουν: Ηλίας Βαλάσης, Μαρία Κάτσενου, Στέλιος Δημόπουλος, Αθανασία Κουρκάκη, Ελωρίς Αλπανίδου.

«O παγοπώλης έρχεται» στο Προσκήνιο

Το σπάνια παιζόμενο έργο του Ευγένιου Ο’ Νιλ ευτυχεί σε ένα πολύ γοητευτικό ανέβασμα από τον Ακύλλα Καραζήση –. Ο Ο’ Νιλ μας μεταφέρει στα 1912, στις κακόφημες συνοικίες της Νέας Υόρκης, σε ένα κοινοβιακό μπαρ του DownTown, ιδιοκτησίας του Χάρι Χόουπ. Εκεί ξημεροβραδιάζονται πρώην αναρχικοί, πρώην φοιτητές, πρώην τζογαδόροι, πρώην πλασιέ αλλά και «νυν μπεκρήδες και πάντα άφραγκοι» βυθισμένοι σε ένα τέλμα απραξίας. Ένας χορός μέθης και επαναλαμβανόμενης υπνωτιστικής ενέργειας τυλίγει τους επτά ηθοποιούς της παράστασης – Έλενα Τοπαλίδου, Ακύλλας Καραζήσης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος, Γιώργος Κατσής, Χαρά Μάτα Γιαννάτου, Ελίνα Ρίζου, Γκάρι Σάλομον – που υποδύονται με ειλικρίνεια και τρυφερότητα τους ματαιωμένους ήρωες οι οποίοι αναζητούν μια θέση στη ζωή, επιτρέποντας στον εαυτό τους την πολυτέλεια του ονείρου και του ζωτικού ψεύδους. Κ
Από 21 έως 30 Απριλίου

Η παράσταση του Εθνικού «Ένα σπίτι φωτεινό σαν μέρα» του Τόνυ Κούσνερ συνεχίζεται και μετά το Πάσχα.

Την Πρωτοχρονιά του 1932, στο Βερολίνο, μια παρέα αριστερών καλλιτεχνών μαζεύεται στο σπίτι της ηθοποιού Άγκνες για να γιορτάσει. Οι συναντήσεις της παρέας θα συνεχιστούν για τον επόμενο ενάμιση χρόνο, μόνο που, καθώς τα σύννεφα του ναζισμού όλο και πυκνώνουν, τίποτα δεν θα είναι ίδιο. Μέσα από 26 αριστοτεχνικά δομημένες σκηνές, o Κούσνερ παρακολουθεί πώς η πολιτική αναταραχή αλλάζει σταδιακά τις ισορροπίες στις ανθρώπινες σχέσεις, γκρεμίζοντας ψευδαισθήσεις και φέρνοντας τον καθέναν αντιμέτωπο με τους άλλους, αλλά και με τον ίδιο του τον εαυτό.

Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη. Σκηνοθεσία, δραματουργική επεξεργασία: Γιάννης Μόσχος. Διανομή (με αλφαβητική σειρά) Ανατολή Αθανασιάδου: Πολίνκα Έρντνους, Λαέρτης Μαλκότσης/Θέμης Πάνου: Βέαλτνινκ Χατζ, Αγορίτσα Οικονόμου: Άγκνες Έγκλινκ, Παναγιώτης Παναγόπουλος: Γκρέγκορ Μπάζβαλντ (Μπαζ), Θανάσης Ραφτόπουλος: Γκότφριντ Σβετς, Σοφία Σεϊρλή: Die Alte, Υψιπύλη Σοφιά: Ρόζα Μάλεκ, Μαρία Τσιμά: Αναμπέλα Γκόστλινγκ, Γιλμάζ Χουσμέν: Εμίλ Τράουμ

«Μπλε καστόρινα παπούτσια» στο θέατρο «Μπέλλος»

@Ελίνα Γιουνανλή.

Επιδεικνύοντας την προσήλωση τους στην έρευνα περιόδων της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας, η ομάδα των 4Frontal θεατροποιεί και διασκευάζει το ομώνυμο μυθιστόρημα του Θανάση Σκρουμπέλου. Η ιστορία της θρυλικής «Χαβάης» του Μεταξουργείου, της πρώτης στέγης τρανς γυναικών στην Αθήνα, ζωντανεύει μέσα από μια παλλόμενη και γεμάτη συναίσθημα αφήγηση με φόντο τη μετεμφυλιακή συγκυρίες και το ασταθές πολιτικό σκηνικό που θα οδηγούσε στην επιβολή της Χούντας. Ζωηρές και με γκροτέσκα χαρακτηριστικά ερμηνείες από τους Σταύρο Γιαννουλάδη, Χάρη Κρεμμύδα, Γιάννη Λατουσάκη, Νεφέλη Μαϊστράλη, Διονύση Πιφέα και Πάνο Τοψίδη.
Από 23 Απριλίου έως 28 Μαΐου

«Mια άλλη Θήβα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

@Πάτροκλος Σκαφιδάς.

Βασισμένος σε ένα πρωτοεμφανιζόμενο, στην ελληνική σκηνή, πολυεπίπεδο έργο με την υπογραφή του Σέρχιο Μπλάνκο, ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος υπογράφει μια από τις πιο δυνατές παραστάσεις του στο νεότερο ρεπερτόριο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου: Ένας θεατρικός συγγραφέας (θα μπορούσε να είναι και ο ίδιος ο Μπλάνκο) συλλαμβάνει την ιδέα να γράψει ένα έργο για την πατροκτονία. Αφορμή, στέκεται η δολοφονία ενός κακοποιητικού πατέρα από τον 20χρονο γιο του, τον οποίο και ο συγγραφέας αποφασίζει να επισκεφθεί στη φυλακή. Πρόκειται για τον Μαρτίν, ένα 20χρονο, με ελάχιστη πρόσβαση στην εκπαίδευση αγόρι. Ο Θεοδωρόπουλος επιτυγχάνει μια, σε βάθος, ανάγνωση στην ψυχολογία των ηρώων που ανατέμνουν τη σχέση πατέρα και γιου, στο φάσμα της κακοποίησης και της δυσλειτουργικής οικογένειας, στις έννοιες του εγκλήματος και της τιμωρίας, του εγκληματία και της κοινωνίας – ακόμα και στη θέση της τέχνης σε ανάλογα κοινωνικά συμβάντα. Στέρεη, λιτή αλλά και ευρηματική σκηνοθεσία που αποσπά αξιοσημείωτες ερμηνείες από τους Θάνο Λέκκα και Δημήτρη Καπουράνη.
Από 24 Απριλίου έως 30 Μάϊου

Σίρλευ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Ο κωμικός μονόλογος Σίρλεϊ Βάλενταϊν, αναβαίνει με την Ελένη Ουζουνίδου, στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Μαυρογεωργίου. Η Σίρλεϊ Βάλενταϊν είναι μια γυναίκα που βρίσκεται σε ένα τέλμα, σε έναν συμβατικό γάμο, με ένα σύζυγο που την καταπιέζει και μια κοινωνία που την περιορίζει. Εκείνη όμως βρίσκει μέσα της χώρο για να ονειρεύεται και να ξεφεύγει από τη ματαιότητα που την απειλεί. Αυτή η έντονη ανάγκη της για ζωή την οδηγεί να ταξιδέψει από την Αγγλία στην Ελλάδα και, μέσα από μια ανέλπιστη περιπέτεια, να βρει τελικά πολύ περισσότερα απ’ όσα αναζητούσε.

Είδαμε: Σίρλεϊ στο Θέατρο του Νέου Κόσμου

Το έργο του πολυβραβευμένου συγγραφέα Γουίλλι Ράσελ πραγματεύεται τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία και στον γάμο, αλλά και τους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να βρουν την ταυτότητά τους και να αψηφήσουν το κατεστημένο, κυνηγώντας τα όνειρά τους.

«Η Μαντόνα με το γούνινο παλτό» του Σαμπαχατίν Αλί, συνεχίζει στο Alhambra Art Theater , σε σκηνοθεσία Ρουμπίνης Μοσχοχωρίτη, σε διασκευή της Έφης Βενιανάκη. 

Είναι μια λιτή, πολύ τρυφερή παράσταση, που κάνει το θεατή  να χαμογελά, να ερωτεύεται, που τον εξαγνίζει με την αμεσότητα και ειλικρίνεια των συναισθημάτων της.

«Φιλιά, Όσκαρ…». Η γλυκόπικρη ιστορία αγάπης και ενηλικίωσης παίρνει παράταση και μετά το Πάσχα λόγω της μεγάλης προσέλευσης συνεχίζοντας για δέκα μόνο παραστάσεις από 19 Απριλίου στο Θέατρο Αθηνών.

«Φιλιά, Όσκαρ…»

Ο Τσέζαρις Γκραουζίνις σκηνοθετεί και διασκευάζει για το θέατρο την αριστουργηματική νουβέλα του Éric-Emmanuel Schmitt. Στον ρόλο του Όσκαρ ο Θανάσης Τσαλταμπάσης. Κυρία Ροζ η Αγοραστή Αρβανίτη. Σπαρακτική, αστεία, τρυφερή, η μοναδική ιστορία του μικρού Όσκαρ, που αψηφά τον ίδιο τον θάνατο με το χιούμορ και τη φαντασία, αγαπήθηκε ιδιαίτερα από το κοινό της Αθήνας τη φετινή θεατρική σεζόν για αυτό και συνεχίζεται έως τις 30 Απριλίου.

«Τάο» στο Επί Κολωνώ

@Γιώργος Χατζηνικολάου.

Ο Γιώργος Καφετζόπουλος δοκιμάζει το πρώτο του βήμα ως θεατρικός συγγραφέας με ένα κείμενο, υφολογικά δημοφιλές τα τελευταία χρόνια στο εγχώριο θέατρο: Ο κόσμος του βρώμικου, ελληνικού περιθωρίου και οι ήρωες του. Εκείνο βέβαια που διαφοροποιεί το «Τάο» είναι μια στοιχειώδης απόκλιση από την ‘λογική’ του ωμού, λούμπεν ρεαλισμού: Το έργο αποδομεί τη βία μέσα από την γελοιοποίηση της, παρά την λανσάρει ως τρόπο ζωής. Με ταραντινικά αντανακλαστικά, λοιπόν, ένα ενδιαφέρον κείμενο – κυρίως για τους ανθρωπότυπους που συστήνει παρά για την καθαυτή ιστορία του. Ρεσιτάλ ερμηνείας από τον Θοδωρή Σκυφτούλη ενώ επίσης απολαυστικοί οι Αντώνης και Γιώργος Καφετζόπουλος – όλοι σε ρόλο μαφιόζων της νύχτας. Σκηνοθετεί με νεύρο η Δανάη Σπηλιώτη.
Από 24 Απριλίου έως 16 Μαΐου

 «Ορφανά» στο Γκλόρια Μικρό.

Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος επιστρέφει στην ευρωπαϊκή δραματουργία, μεταφράζοντας και σκηνοθετώντας ένα από τα πιο αγαπημένα και πολυπαιγμένα σύγχρονα έργα, τα Ορφανά  (Herald Angel Award στο Edinburgh Fringe Festival)  του Dennis Kelly, στο θέατρο Μικρό Γκλόρια .

@Ελπίδα Μουμουλίδου

Η παράσταση διερευνά μια σειρά από σύγχρονα κοινωνικά ζητήματα με ειλικρινή τρόπο, με τη σκηνοθεσία του Κωνσταντίνου Μάρκελλου να αντλεί σε βάθος τον πλούτο και να προβάλλει τον ηθικό προβληματισμό που προκαλεί το εξαιρετικό κείμενο του Kelly. Είναι μια σημαντική παράσταση, που αξίζει να δείτε.

«Θάνατος στη Βενετία»

Συνεχίζονται και μετά το Πάσχα στο θέατρο Πορεία οι παραστάσεις «Θάνατος στη Βενετία». Η παράσταση του Γιώργου Παπαγεωργίου, σε διασκευή Στρατή Πασχάλη, το αριστουργηματικό μυθιστόρημα του Τόμας Μαν που ο ίδιος χαρακτήρισε «Μια ιστορία θανάτου, μια ιστορία για την ηδονή του Τέλους» και ενέπνευσε τον Λ. Βισκόντι, συνεχίζει τον κύκλο της και μετά το Πάσχα από Τετάρτη έως Κυριακή.

«Θάνατος στη Βενετία»

O Γκούσταφ φον Άσενμπαχ, επιτυχημένος συγγραφέας που βρίσκεται αντιμέτωπος με τη δημιουργική κρίση, έλκεται από την ιδέα ενός ταξιδιού στη Βενετία, ενός «εξωτικού» τόπου φορτισμένου με φιλήδονες προσδοκίες. Εκεί γοητεύεται από τον Τάτζιο, έναν νεαρό που παραθερίζει στο ίδιο ξενοδοχείο μ’ εκείνον και τον οποίο παρακολουθεί στα δαιδαλώδη στενά της πόλης εμμονικά και πάντα από απόσταση.  Η κατάβαση του ήρωα στις πιο σκοτεινές πλευρές της ύπαρξής του αποτελεί ταυτόχρονα την αφύπνισή του ως προς τον αυθεντικό πόθο. Όταν ο Άσενμπαχ μαθαίνει ότι η Βενετία πλήττεται από την πανδημία της χολέρας, αποφασίζει να μείνει ρισκάροντας τη ζωή του και ανανεώνοντας την πίστη ότι «η ομορφιά θα νικήσει».

Παίζουν: Νίκος Χατζόπουλος, Γιάννης Λεάκος, Δημήτρης Κίτσος, Γρηγορία Μεθενίτη, Γιάννης Μαστρογιάννης. Στο βίντεο της παράστασης εμφανίζεται ο Ραφαήλ Παρασκευόπουλος.

«Η Ποντικοπαγίδα»
Η Happy Productions παρουσιάζει για 3η χρονιά στον Νέο Ακάδημο, σε μια μεγάλη παραγωγή, το θρυλικό έργο μυστηρίου της Αγκάθα Κρίστι «Η Ποντικοπαγίαδα» («The Mousetrap»), το μακροβιότερο έργο στην ιστορία του θεάτρου, που παίζεται συνεχώς στο West End από τo 1952 έως σήμερα.

Η παράσταση συνεχίζεται έως 30 Απριλίου. H κατεξοχήν συγγραφέας έργων μυστηρίου, όταν το έγραψε, δεν πίστευε ότι θα μπορούσε να αντέξει στη σκηνή για πάνω από 8 εβδομάδες. Όταν η ιστορία τη διέψευσε, απέδωσε τη συνεχιζόμενη επιτυχία του έργου στο ότι υπάρχει «κάτι» στο κείμενο που αφορά κάθε θεατή προσωπικά. Η αρχική του εκδοχή, το 1947, ήταν ραδιοφωνική, βασισμένη στο αδημοσίευτο, τότε, διήγημα της Αγκάθα Κρίστι με τίτλο «Τρία τυφλά ποντίκια». Τον τίτλο «Ποντικοπαγίδα» τον εμπνεύστηκε από το θεατρικό έργο που στήνει ο Άμλετ στο ομώνυμο έργο του Σαίξπηρ για να συλλάβει την ενοχή της μητέρας και του πατριού του.

 «Η Ποντικοπαγίαδα»

Στήνει, δηλαδή, ένα θέατρο μέσα στο θέατρο, υιοθετώντας μια αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά, προκειμένου να μπερδέψει τους ενόχους και να φέρει στο φως την αλήθεια. Κι αυτή η έμπνευση της Αγκάθα δεν είναι καθόλου τυχαία… Στη νέα προσαρμογή του έργου, σε σκηνοθεσία και δραματουργική επεξεργασία Κίρκης Καραλή, μεταφερόμαστε, μια χιονισμένη μέρα στις αρχές της δεκαετίας του ’90, σε μια απομονωμένη πανσιόν μιας επαρχίας, προτού μπουν τα κινητά τηλέφωνα στις ζωές μας. Παίζουν: Μάριος Αθανασίου • Πηνελόπη Αναστασοπούλου • Ράνια Οικονομίδου • Δημήτρης Πετρόπουλος • Νίκος Πολυδερόπουλος • Βαγγέλης Σαλευρής • Χάρης Τζωρτζάκης • Σάννυ Χατζηαργύρη

«Μπαμπάδες με Ρούμι»
Σε αυτή την παράσταση δεν υπήρχε εισιτήριο ούτε για δείγμα. Η θρυλική νεοελληνική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρεππα «Μπαμπάδες με ρούμι» συνεχίζεται στο θέατρο Αλίκη μετά το Πάσχα, για 10 τελευταίες παραστάσεις και συγκεκριμένα μέχρι την Κυριακή 30 Απριλίου.

Πρωταγωνιστές η Βίκυ Σταυροπούλου, ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο Κώστας Κόκλας, η Μαρία Λεκάκη, η Σοφία Βογιατζάκη και η Τζόυς Ευείδη.

«Μπαμπάδες με Ρούμι»

Πρόκειται για μια αιχμηρή σάτιρα που διακωμωδεί την ελληνική κοινωνία. Μια κοινωνία που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να είναι δυστυχώς μεγαλύτερη από τον εαυτό της, «πιο μικρή» στη συμπεριφορά της, άπληστη, ρατσιστική, προσβλητική σε όλες τις εκδηλώσεις της. Φυσικά, έχουν μεσολαβήσει πολλά από το 1996. Μια νέα χιλιετία ξημέρωσε και μια νέα πραγματικότητα εγκαταστάθηκε ανάμεσά μας. Ανατροπές, ματαιώσεις σχεδίων, αμέτρητα νέα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, επαναπροσδιορισμοί ζωής και πολλή αταξία. Η αλλαγή ταξικής ταυτότητας που πολύς κόσμος επιδίωξε άρχισε να επιφέρει ζημίες αντί για κέρδη. Σπίτια «έκλεισαν», αλυσίδες μαγαζιών έπνιξαν τους ιδιοκτήτες τους. Οι ανύπαρκτες αρχές παρέμειναν όμως το ίδιο σταθερές και ίσως και πιο εγκληματικές. Δεν ακούγεται συχνά ο όρος «κρίση συνείδησης». Έμεινε σκέτη η «κρίση».

Και έτσι η ιστορία των 5 ανόητων, κακόμοιρων και απελπισμένων καθαρμάτων της ιστορίας κατάφερε να εισχωρήσει σε μία μπανάλ καθημερινότητα. Η Ρόη, η Βέσκα, ο Παναγιώτης, η Τζένη, ο Χρήστος και η κυρία Βάσω είναι πρόσωπα που ανήκουν στη σφαίρα του ρεαλισμού, αφού πήδηξαν έξω από τις σελίδες του έργου. Κινούμενα εγκλήματα που συναντάμε και χαιρετάμε καθημερινά, χωρίς δεύτερη σκέψη.

Ο “Ηλίας, ο πρώτος γάτος χορευτής της γατοϊστορίας” μας ξαναδίνει ραντεβού στο Θέατρο Άβατον

Η ιστορία μας μιλά για έναν μικρό γάτο, που είχε όνειρα πολλά και δεν το ‘βαλε κάτω. Πίσω έχει η γάτα την ουρά! Κι αν θέλετε να δείτε πώς όλα αυτά συνέβησαν, σας λέω, προσδεθείτε! Ο γάτος Ηλίας και η παρέα του ξεκινούν ένα μαγικό ταξίδι στη γατοσυνοικία του Θεάτρου Άβατον και περιμένουν όλα τα παιδιά από 2 έως και 7 ετών να γίνουν συνοδοιπόροι τους.

Ο Στέφανος Παπατρέχας γράφει και συν-σκηνοθετεί με τη Νάντια Δαλκυριάδου ένα έργο που μέσα από τη μουσική, το τραγούδι, το χορό και το παιχνίδι μάς φωτίζει το μονοπάτι προς το θάρρος, τη δύναμη, την αποδοχή, την προσφορά, αλλά και τη διαφορετικότητα και την εκτίμηση.

Συνεχίζουν Επίσης

• «170 τετραγωνικά» στο Θέατρο Ιλίσια. Μια ακόμα – η τέταρτη – επιτυχημένη σεζόν και μια νέα παράταση για την τραγικομωδία του Γιώργου Τσουρή πάνω στα ήθη της ελληνικής οικογένειας. Ανανεωμένη, πλέον, η διανομή με επικεφαλής τους Γιώργο Τσουρή και Θανάση Ζερίτη.
Από 21 Απριλίου έως 28 Μαϊου

Θέλω να σου κρατάω το χέρι

• «Θέλω να σου κρατάω το χέρι» στο θέατρο ‘Αλφα. Δεύτερη χρονιά επιτυχίας για το πρώτο έργο του Τάσου Ιορδανίδη πάνω στις σύγχρονες διαπροσωπικές σχέσεις. Συμπρωταγωνιστεί με την Θάλεια Ματίκα, η οποία και σκηνοθετεί την παράσταση.
Από 21 έως 30 Απριλίου
• «Η αφιέρωση» στο θέατρο «Σφενδόνη». Tο μυθιστόρημα του Μπότο Στράους ως πηγή έμπνευσης μιας παράστασης για την διαχείριση του πόνου της ερωτικής απώλειας με την ματιά του Χάρη Φραγκούλη. Παίζουν οι Σοφία Κόκκαλη, Ανδρέας Κοντόπουλος, Ανδρέας Κωνσταντίνου, Μιχάλης Τιτόπουλος, Μαρία Αρζόγλου.
Από 24 Απριλίου

“Η αφιέρωση” @Αλέξανδρος Πάπα.

«ELIZADETH»

Bασισμένη στους “Βασιλικούς Μετά Τρούλου” του Χάρη Ρώμα σε διασκευή – σκηνοθεσία Δημήτρη Καρατζιά και μουσική Μάνου Αντωνιάδη. H Elizadeth συνεχιζει από το Σάββατο 29 Απριλίου ,κάθε Σάββατο & Κυριακή στις 21:15. Mετά τα απανωτά sold out και κατόπιν παράκλησης του κοινού, το ELIZADETH  μια κωμωδία που ανατρέπει κάθε θεωρία για τον κόσμο του θεάτρου θα συνεχίσει τον ξέφρενο ρυθμό του έως και την Κυριακή 28 Μαίου.

Συνεχίζουν ακόμα

• «Την Τρίτη στο σούπερ μάρκετ» στο Show What. Δέκα χρόνια μετά την πρώτη του συνάντηση με τον ρόλο της τρανς Μαρί Πιερ ο Φαίδων Καστρής επιστρέφει στον μονόλογο του Εμμανουέλ Νταρλέ.
Από 24 Απριλίου έως 2 Μαΐου

•Όλα για την Ελίζα στο Alhambra Art Theatre

Η ρομαντική κομεντί «Όλα για την Ελίζα», σε κείμενο της Μαριάννας Κυριακάκη, σκηνοθεσία Μάνου Αντωνίου & μουσική Σταμάτη Χρήστου, συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία της στη σκηνή του θεάτρου Alhambra Art Theatre, από  την Τετάρτη 19 Απριλίου 2023 και κάθε Τετάρτη στις 8 μ.μ.

• «Η αρκούδα» στο Αμφιθέατρο. Μετά από τον πρώτο επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων, το έργο του Τσέχωφ επιστρέφει σε νέο χώρο. Σκηνοθετεί ο Νίκος Καρδώνης.
Από 4 Μαΐου έως 4 Ιουνίου
 «Ποιος σκότωσε τον πατέρα μου» στο Πλύφα. Το πολιτικά αιχμηρό έργο του Εντουάρ Λουί, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη επιστρέφει στο Πλύφα για 2 επιπλέον παραστάσεις.
29 και 30 Απριλίου

 «Τρομεροί Γονείς», του Ζαν Κοκτώ, στο θέατρο Radar. Οι παραστάσεις συνεχίζονται από 22 Απριλίου έως 28 Μαΐου, κάθε Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 19:00. Στις 14 Μαΐου θα πραγματοποιηθεί ο τελευταίος ανοιχτός διάλογος με το κοινό με θέματα που προκύπτουν από το έργο.

Η παράσταση που αγαπήθηκε από το κοινό, «Το δάκρυ της Παναγίας, ένας ύμνος για τη Σμύρνη», λόγω τεράστιας επιτυχίας και αθρόας προσέλευσης των θεατών παίρνει και 5η παράταση και θα παρουσιάζεται κάθε Δευτέρα στις 9 στο Θέατρο Αλκμήνη από Δευτέρα 24 Απριλίου για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Σχολιάστε

Θέατρο - mytheatro.gr