fbpx

Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2

Μία παράσταση must

  • Κριτική: Ειρήνη Μάρκου

Είναι κάποιες παραστάσεις που τις αναδεικνύει η αγάπη του κοινού∙ που ξεκινούν από τις πιο μικρές προδιαγραφές (προϋπολογισμού, διάρκειας, διαφήμισης κτλ) και καταλήγουν οι πιο πολυσυζητημένες, να παίρνουν παρατάσεις επί παρατάσεων και να κερδίζουν την θέση που τους αναλογεί στην θεατρική σκηνή της πόλης, έχοντας κερδίσει πρώτα θέση βασιλική στην καρδιά του θεατή.

Ρωμαίος και Ιουλιέτα, ένα σαιξπηρικό ερωτικό έπος

Η ιστορία των δύο star-crossed lovers (στίχος δύσκολος να μεταφραστεί, ίσως θα τους ονόμαζε κανείς καταραμένους εραστές, μιας και η κατάρα του αδικοχαμένου Μερκούτιο θα πέσει κεραύνια και στις δύο μεγάλες οικογένειες της Βερόνα), έχει γνωρίσει αμέτρητες μεταγραφές, προσαρμογές, διασκευές, κινηματογραφικές μεταφορές, θεατρικά ανεβάσματα και παραλλαγές και έχει εμπνεύσει κάθε συγγραφέα που έγραψε για τον έρωτα μετά τον Shakespeare. Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα έγιναν το ζευγάρι συνώνυμο του εφηβικού έρωτα, η ιστορία τους σημαδεύτηκε ως ο τραγικός θρίαμβος της αγάπης, ενώ κάθε αγόρι και κορίτσι ονειρεύεται να γνωρίσει την αγάπη με τον άδολο και απόλυτο τρόπο που σημάδεψε για πάντα την μοίρα των δύο νεαρών εραστών του ελισαβετιανού ποιητή.

romeos3

Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2 – Η ιδέα

Ο Κώστας Γάκης μας έχει συνηθίσει σε παραστάσεις καθαρού θεάτρου, με λίγους ερμηνευτές που ενδύονται μια πλειάδα ρόλων, με σκηνικό χώρο λιτό και αντικείμενα που μεταμορφώνονται και με την μουσική να συνοδεύει πάντα και να υπογραμμίζει την δράση. Ίσως όμως, η παράσταση Ρωμαίος και Ιουλιέτα για 2, να αποτελεί την πιο ώριμη, μεστή και γοητευτική του έως σήμερα κατάθεση.

Η εναρκτήρια ιδέα φαντάζει απλή: οι δύο ηθοποιοί επιστρέφουν ως τα φαντάσματα των δύο εραστών, που ταξιδεύουν στον χρόνο για να αφηγηθούν εκ νέου την ιστορία τους∙ η αιώνια επανάληψη ως αναπόσπαστο κομμάτι της μοίρας τους, σαν σε κάθε παράλληλο σύμπαν να ερωτεύονται και να πεθαίνουν για να κλείσει με την δική τους θυσία, ο κύκλος του αίματος των Μοντέγων και των Καπουλέτων.

Μόνον που αυτή η απλή ιδέα, στάθηκε η αφορμή για ένα ερμηνευτικό και σκηνοθετικό ρεσιτάλ από τους τρεις βασικούς συντελεστές και συν-δημιουργούς της παράστασης: τον σκηνοθέτη Κώστα Γάκη (που είχε την αρχική ιδεά και έκανε και την προσαρμογή του έργου) και τους δύο εξαιρετικά ταλαντούχους ηθοποιούς του, που συνυπογράφουν και την σκηνοθεσία: Κωνσταντίνο Μπιμπή και Αθηνά Μουστάκα.

Η παράσταση

Ο Κωνσταντίνος Μπιμπής και η Αθηνά Μουστάκα, υποδύονται όλους τους ρόλους του έργου, οι οποίοι γεννιούνται από τα φαντάσματα των δύο εραστών και υποδηλώνονται από ένα μικρό αντικείμενο-σήμα κατατεθέν του κάθε ήρωα: ένα ζευγάρι μάτια, ένα καπέλο με αυτιά γάτας, έναν σταυρό, το τράβηγμα μιας μπλούζας και φυσικά τις διαφορετικές φωνές και κινησιολογία των ηθοποιών. (Δεν θα μπορούσα να μην αναφέρω την εκπληκτική παραμάνα του Κωνσταντίνου Μπιμπή και τον ράπερ Μερκούτιο της Αθηνάς Μουστάκα.)

Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστο το πώς οι συντελεστές μπόλιασαν διαφορετικά ήδη θεάτρου (από το παραδοσιακό κουκλοθέατρο, μέχρι την χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας με την χρήση βιντεοκάμερας και ταυτόχρονης προβολής) σε μία παράσταση ενιαίας αισθητικής, που αναδεικνύει τα κωμικά στοιχεία του έργου (που συχνά υποτονίζονται), χωρίς όμως να υπονομεύει το τραγικό τέλος που καρτερικά περιμένει να κάνει την αναπόφευκτη εμφάνισή του.

Πλήθος οι αξιομνημόνευτες στιγμές της παράστασης, τα ζεύγη ηρώων που συνδιαλέγονται (ο γερο-Καπουλέτος με τον Παρούλη) και οι στιγμές που οι δύο ηθοποιοί παίζουν ταυτόχρονα περισσότερους από έναν ρόλους, με εναλλαγές εκπληκτικής μαεστρίας και αξιοζήλευτη ενέργεια (η σκηνή που η παραμάνα συναντά την παρέα του Ρωμαίου και «ραπάρουν» είναι χρυσός!). Η σκηνή του μπαλκονιού, ένας συνδυασμός ρομαντισμού και υπερρεαλισμού θα σας κατακτήσει, ενώ θα ανατριχιάσετε την στιγμή που ο Ρωμαίος ανοίγει το παράθυρο του θεάτρου και με φόντο το ζωντανό δέντρο της αυλής καταριέται τα αστέρια στην αναγγελία του θανάτου της αγαπημένης του.

Οι ερμηνείεςromeos2

Εάν αυτή η παράσταση παιζόταν σε μία χώρα που λειτουργεί με όρους αγοράς όπως το εξωτερικό, θα οδηγούσε πλήθος ατζέντηδων και casting directors στα πόδια του Κωνσταντίνου Μπιμπή. Ο νεαρός ηθοποιός ξεχειλίζει από ταλέντο, άκρως εντυπωσιακό για την ηλικία του, πάθος, ωριμότητα και σκηνική ειλικρίνεια που αφοπλίζει, ενώ οι διαρκείς του σωματικές και φωνητικές μεταμορφώσεις ξεδιπλώνουν μία τεράστια γκάμα δυνατοτήτων. Η Αθηνά Μουστάκα στέκεται επάξια Ιουλιέτα, με ένα πρόσωπο βγαλμένο από πίνακες της εποχής, με αέναη σκηνική ενέργεια και δυναμική, χαράζει τις προδιαγραφές για ένα πολλά υποσχόμενο μέλλον. Πηγή Θέατρο

Τέλος, σημαντικό κομμάτι της παράστασης είναι η ζωντανή μουσική που ερμηνεύει ζωντανά (και εξαιρετικά) ο Άκης Φιλιός, ενισχύοντας την αίσθηση της ελισαβετιανής ατμόσφαιρας σε μία σύγχρονη σκηνή.

Μία κατάθεση ταλέντου, φαντασίας και πάθους από όλους τους συνετελεστές. Μία παράσταση που δικαιώνει την αιώνια ιστορία αγάπης. Μία παράσταση που ευτυχώς, χάρη στο κοινό, έλαβε ακόμια μία παράταση. Μην την χάσετε!

Συντελεστές

Σκηνοθεσία – διασκευή: Κώστας Γάκης, Αθηνά Μουστάκα, Κωνσταντίνος Μπιμπής
Live Μουσική: Άκης Φιλιός
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελλη Λιδωρικιώτη
Βοηθός Σκηνογράφου: Θεοδώρα Βεστάρχη
Μετάφραση: Διονύσης Καψάλης
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Φωτογραφία αφίσας: Χρήστος Χατζηχρήστου
Μουσική Σύνθεση: Κώστας Γάκης – Κώστας Λώλος – Άκης Φιλιός
Ερμηνεύουν οι Αθηνά Μουστάκα, Κωνσταντίνος Μπιμπής

Πού παίζεται

Στο Θέατρο 104, Ευμολπιδών 41, Γκάζι (πλησιέστερος σταθμός μετρό Κεραμεικός)

Τηλ.:  2103455020

Παραστάσεις

Σάββατο και Κυριακή στις 19:00

Σχολιάστε

Θέατρο - mytheatro.gr