fbpx

Συνομιλώντας με τη Βάσια Αργέντη Διευθύντρια της Σχολής Έκτη Τέχνη

Διαβάζοντας το βιογραφικό της Βάσιας Αργέντη αντιλαμβάνεσαι ότι πρόκειται για έναν καλό αγωγό δημιουργικότητας, αισιοδοξίας και έμπνευση. Όσα χρειάζεται δηλαδή για να είναι κανείς καλλιτέχνης και παιδαγωγός. Ως εκπαιδευτικός από πολύ νωρίς αναγνώρισε την παιδαγωγική και πολιτισμική αξία του θεάτρου και του θεατρικού παιχνιδιού.  Ως παιδαγωγός διαπίστωσε επίσης την ουσιαστική μόρφωση, με την έννοια της εσωτερικής καλλιέργειας, που επιτυγχάνεται με την παρακολούθηση θεατρικής παράστασης και το μοίρασμα των σκέψεων και των συναισθημάτων με τους υπόλοιπους φίλους συν-θεατές .

Είναι κάτοχος πτυχίου της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών καθώς και Κρατικής Πιστοποίησης από τη Σχολή Δραματικής Τέχνης Αθηνών. Επιπλέον, έχει ολοκληρώσει τρία Μεταπτυχιακά στην Έρευνα, την Ειδίκευση στη Θεατρική Αγωγή για Παιδιά και Νέους και τη Δημιουργική Γραφή/Γραφή, καθώς και την απόκτηση πολλών πιστοποιήσεων σεμιναρίων. Η επαγγελματική εμπειρία της Βάσιας Αργέντη καλύπτει την εκπαίδευση, την υποκριτική, τη θεατρική διδασκαλία, τη συγγραφή και τη σκηνοθεσία.

vasia-argenti-team-1-1

Κείμενο – Ερωτήσεις Κάτια Σωτηρίου

  • Είστε η διευθύντρια σπουδών της Ανώτερης Σχολή Δραματικής Τέχνης Έκτη Τέχνη. Πείτε μας λίγα λόγια για την φιλοσοφία της σχολής.

    Η φιλοσοφία της σχολής επαφίεται στο πώς βλέπουμε εμείς τη Σχολή, εμείς που την στελεχώνουμε. Πρόκειται για  ένα «σχολείο» που δίνει έμφαση στην ουσία της ενθάρρυνσης, της απαιτητικής εκπαίδευσης και της συνεργατικής διάθεσης όλων των μαθητών. Η Σχολή μας δίνει μεγάλη σημασία στο μέσα των μαθητών, ώστε να μπορέσει ο κάθε μαθητής , στο μέλλον, να εξωτερικεύσει τον εσωτερικό του πλούτο μέσα από διάφορους υποκριτικούς δρόμους. Εξάλλου, η τέχνη είναι η άποψη των ανθρώπων για τη ζωή, οπότε οφείλουμε να σκάψουμε πολύ βαθιά για να την φέρουμε στο φως και να επέλθει η κάθαρση που είναι και το ζητούμενο.

 

  • Ποια είναι η εκπαιδευτική μεθοδολογία της σχολής; Πού δίνετε βάση;

Με τον αυστηρό όρο μεθοδολογία της εκπαίδευσης δεν υπάρχει μεμονωμένος δρόμος που ακολουθούμε.  Ο τρόπος εκπαίδευσης είναι υβριδικός που συνεπάγεται : θεωρητικός, πρακτικός, μέσα από πηγές, εκδρομές, σεμινάρια κ.ο.κ. Η εκπαιδευτική διαδικασία οφείλει να μην αποτελεί μονόδρομο, πάνω από ένα θεατρικό έργο της παρούσης συνθήκης και της παραστασιακής του παρουσίασης. Θέλουμε ο εκκολαπτόμενος ηθοποιός να έρχεται σε επαφή με αρκετά ερεθίσματα, έργα τέχνης, εμπειρίες , που πολλάκις μπορεί φαινομενικά να μοιάζουν μη σχετικά. Tέλος, επικεντρωνόμαστε στην απελευθέρωση των προκαθορισμένων απόψεων για την υποκριτική και στην επαναφορά της προσοχής του ηθοποιού στο “παίξιμο”. Στο μέσα του!

  • Ως καθηγητές σε δραματική σχολή, αλλά και ως άνθρωποι που βρίσκεστε μέσα στα θεατρικά πράγματα, πως οραματίζεστε την επόμενη γενιά ηθοποιών;
    Τώρα πέσατε σε άνθρωπο που βλέπει περισσότερο παλιακά τα πράγματα, αν μπορώ να το θέσω έτσι. Σέβομαι την τεχνολογία, την εξέλιξη και ό,τι αυτή προσφέρει επικουρικά και πολλές φορές πρωταγωνιστικά στην τέχνη, αλλά οραματίζομαι μία πιο έντονη στροφή προς τα μέσα. Στο μέσα και στην απλότητα.  Μία γενιά ηθοποιών που να αγαπούν το θέατρο γι αυτό που είναι εκείνο και όχι για την όποια δόξα , φήμη κ.ο.κ.
  • Τι είναι αυτό που κατά την γνώμη σας χρειάζεται ένας νέος ηθοποιός που ξεκινάει τώρα την πορεία του; Τι συμβουλεύετε τα νέα παιδιά;

Απλώς να αναρωτηθούν πριν ξεκινήσουν την παρούσα σπουδή, αν μπορούν χωρίς αυτό! Η απάντηση σε αυτό θα τους δείξει τον δρόμο!

  • Σε προσωπικό επίπεδο, μέσα από τα έργα σας έχετε θίξει σημαντικά κοινωνικά ζητήματα, όπως για παράδειγμα στη Νούρα. Πώς βλέπετε τη θέση του θεάτρου στα τόσα ζητήματα που μας απασχολούν καθημερινά;Το θέατρο όπως έχω ξανά πει σε συνέντευξη- και είναι η πεποίθηση μου- είναι η ζωή ξεγυμνωμένη. Είναι μία θορυβούσα ηχώ που απροκάλυπτα μιλά για ενοχές, τύψεις, βαθιές αλήθειες και σκέψεις που φοβόμαστε να εκμυστηρευτούμε ακόμη και στον ίδιο μας τον εαυτό.
    Το θέατρο είναι ανάσα και καθρέφτης την ίδια στιγμή. Γίνονται ένα, μιας και η ανάσα θαμπώνει τον καθρέφτη και δεν μας αφήνει να δούμε την πραγματικότητα, στην περίπτωση του θεάτρου εμποδίζεται αυτό το θάμπωμα.. Κι αναγκαζόμαστε να αναπνέουμε κοιτώντας κατάματα και καθάρια ό,τι μας συρρικνώνει ή ό,τι μας μεγαλώνει μέσα και έξω από εμάς. Οπότε μπορούμε να επικοινωνήσουμε προβλήματα και προβληματισμούς, ηθικά κενά και γεμίσματα, ιστορικές πραγματικότητες και μεγάλα διλήμματα. Δύναται πιστεύω να δώσει απαντήσεις σε καίρια ζητήματα που μας ταλανίζουν στην καθημερινότητα. 
  • Και ποια η δική σας θέση ως δημιουργού;

Η θέση μου ως δημιουργός;….μα να δημιουργώ φυσικά. Να αρπάζω την κάθε ευκαιρία, το κάθε ερέθισμα, την κάθε αλήθεια που μου φανερώνεται , να την ζυμώνω πρώτα στα χέρια μου κι έπειτα να την μοιράζομαι.. Αυτό το μοίρασμα άλλοτε προσφέρει και γεννά ακόμη περισσότερα, κι άλλοτε το τίποτε. Αλλά κι αυτό το τίποτε δεν έχει να μας πει κάτι κάποιες φορές;

 

  • Ποιοι είναι οι ήρωες σας στην καθημερινότητα σας;

 

  • Ο άντρας μου και η κόρη μου! Οι δικοί μου άνθρωποι!
    Κι έπειτα οι καλύτεροι μου φίλοι που ομορφαίνουν την πεποίθηση του «κανείς δεν πορεύεται μονάχος ούτε στα πιο μικρά και τα πιο ασήμαντα»!

 

  • Τι οραματίζεστε για το μέλλον;

Θα γίνω πεζή και βαρετή: Αγάπη και Σεβασμό! Από όλους προς όλους!

  • Περιμένουμε κάτι νέο από εσάς δημιουργικά;
    Ναι! Ετοιμαζόμαστε για τον χειμώνα με 2 έργα δικά μου, αλλά δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο ακόμη. Προς το παρόν επεκτείνουμε τη σχολή δημιουργώντας ένα Βlack Box Τheatre για τις ανάγκες των φοιτητών και των καθηγητών μας. Φτιάχνουμε έναν δημιουργικό χώρο που θα μπορεί να φιλοξενήσει και μικρά φεστιβάλ , παραστάσεις, παρουσιάσεις και καινοτόμες ιδέες!

 

Σας ευχαριστώ!

 

Σχολιάστε

Θέατρο - mytheatro.gr